,

Guds godhed leder os til omvendelse!

Guds godhed leder os til omvendelse!

Djævelen bruger skræmmetaktik, for at få os til at frygte. Han vil gerne styre os gennem frygt. Gud derimod forsøger aldrig at skræmme, men advarer os om den virkelighed, at menneskers synd nedkalder dom over jordens befolkning. Guds advarsel har vi i Hans Ord. Bibelen jvf Rom 2. Guds advarsler kommer somme tider også gennem de profetiske udsagn, som Guds sendebud fremkommer med i vor tid. Vi kan her minde om budskabet fra den gamle kvinde i Valdres i  Norge. Synet er blevet skrevet ned af Emanuel Minos og mange år senere offentliggjort. Synet fortæller bl.a. om hvordan det vil være i verden før Jesus Genkomst og derefter om udbrud af 3. verdenskrig. Meget af det, hun forudsagde, er siden rent faktisk sket.  Vi nærmer os meget snart den stund, hvor Jesus kommer igen.

I en prædiken fra 03.09.07. aktualiserer David Wilkerson emnet om Guds dom, hvor han taler over budskabet fra Esajas 24.  Om en pludselig katastrofe. Han pointerer, at han ikke vil skræmme nogen med sit budskab. De, som hører Jesus til, skal ikke frygte, for de er gået over fra døden til livet. Men han opfordrer til at være vågne og opmærksomme på, hvad Gud gør i verden i dag. Han indrager også Åb. 18, hvor der tales  om dommen over Babylon (et udtryk for det organiserede oprør mod Gud). Dommen sker meget pludseligt. På  ” en eneste time” v. 10 og v. 19 fuldbyrdes dommen. Når syndemålet er fuldt kommer dommen. Det gælder også i dag. Og det er altid mennesket der selv nedkalder dommen på grund af deres synd. Du kan høre Davids tale på youtube eller læse den i nedskrevet form på nettet. Den hedder: “In one hour everything is going to change”.

Det er min klare opfattelse, at at Gud kalder os til at vågne op. Corona krisen viser ikke blot hvor sårbare vi er overfor katastrofer af det omfang, men også at den lange og forholdsvis fredelige periode, som kvinden fra Valdres talte om, er på vej mod sin afslutning. I februar talte jeg i Odder over emnet: “Markerne er hvide til Høst”.  Udtrykket kommer fra Jesu ord til disciplene i Joh. 4,35, hvor Jesus opfordrer os til at lukke øjnene op, og se ud over markerne – Markerne er hvide til høst betyder: – mennesker er modne til at blive indhøstet til Guds rige. Jesus høstede kvinden ved brønden den dag. Og lidt senere hører vi, at samaritanerne var modne til høst. Vi tror, at vi ligesom disciplene kan bedømme fremtiden ud fra vore erfaringer. Men mht. vækkelse tæller vore erfaringer ikke. Jesus siger at tiden er inde nu, hvis vi vel at mærke vil gøre Guds vilje. Vil vi det?

Guds vækkelse af vort folk begynder med os, som tror på Jesus som Herre og Frelser. Ud over at bede om vækkelse, så er der tre afgørende betingelser for vækkelse, som det er vigtigt at have på plads i vore liv. Kærlighed, lydighed og ydmyghed. Vækkelsen er Guds og Han er klar, men er vore kærlighed, lydighed og ydmyghed så meget på plads, at vi kan gøre Hans vilje? Mere om det en anden dag.

0 svar

Skriv en kommentar

Vil du være med i diskussionen?
Du er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *